Regulamin sklepu internetowego
§1
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem https://filtracjaoleju.pl/sklep/ prowadzony jest przez Rafała Zawisz, prowadzącego działalność pod firmą AD MOTO RAFAŁ ZAWISZ, NIP: 9542217947 , REGON: 240288475.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2
1. Kupujący może złożyć zamówienie za pośrednictwem strony internetowej https://filtracjaoleju.pl/sklep/
2. Sprzedaż tylko na fakturę VAT ? dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą.
3. Kupujący przed złożeniem zamówienia powinien zapoznać się z treścią przedmiotowego Regulaminu.
4. Poprzez złożenie zamówienia Kupujący oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego treść.
5. Sprzedający może odstąpić od realizacji zamówienia w przypadku naruszenia zasad przedmiotowego Regulaminu.
§3
1. Wszystkie ceny towarów określone na stronie internetowej Sklepu są cenami netto w złotych polskich i nie zawierają podatku VAT.
2. Do każdej przesyłki dołączona jest faktura VAT, jak również protokół.
§4
1. Warunkiem realizacji złożonego zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia, w szczególności poprzez wskazanie numeru telefonu oraz adresu e-mail w celu potwierdzenia zamówienia oraz wyrażenie zgody na posłużenie się wskazanym numerem telefonu i adresem poczty elektronicznej. Skutkiem niedopełnienia przez Kupującego powyższych obowiązków jest brak możliwości realizacji zamówienia przez Sprzedającego.
2. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. Umowa zostaje bowiem zawarta dopiero po weryfikacji złożonego zamówienia, zwłaszcza w odniesieniu do dostępności zamówionego towaru oraz rzetelnego i prawidłowego wypełnienia formularzu zamówienia. Jeżeli formularz został wypełniony nieprawidłowo lub nierzetelnie, zamówienie takie nie zostanie zrealizowane.
3. Kupujący może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku (w latach przestępnych ? 366 dni), z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu, w szczególności tych dotyczących potencjalnych przerw technicznych.
4. Sprzedający zastrzega sobie prawo przetwarzania zamówień jedynie w dni, które są u niego dniami pracującymi.
5. Z uwagi na niedostępność zamówionego towaru u Sprzedającego czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu. Sprzedający w terminie 24 godzin od złożenia zamówienia poinformuje Kupującego o najbliższym możliwym terminie realizacji zamówienia. W tym przypadku zamówienie na wniosek Kupującego złożony za pomocą poczty elektronicznej może zostać anulowane. Kupujący i Sprzedający mogą również za pomocą wiadomości przesyłanych pocztą elektroniczną uzgodnić, że w związku z zaistniałą sytuacją przedmiotem zamówienia zamiast towaru chwilowo niedostępnego będzie inny towar zastępczy.
6. Umowę pomiędzy Kupującym a Sprzedającym uważa się za zawartą wraz z otrzymaniem przez Kupującego wiadomości e-mail, w której potwierdzono zamówienie. Jeżeli w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, Kupujący nie otrzyma wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie to umowa jest uważana za niezawartą.
7. Przyjęte zamówienie zostaje automatycznie potwierdzone za pomocą zwrotnego e-maila wysłanego na adres e-mail podany w złożonym zamówieniu. Po zalogowaniu na konto założone na stronie internetowej Sklepu, Kupujący ma możliwość sprawdzenia na jakim etapie realizacji jest jego zamówienie. Przyjęcie zamówienia nie jest tożsame z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
§5
1. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za zamówione produkty, w tym za koszty dostawy.
2.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych.
3. Sprzedawca oferuje następujące formy płatności: przy odbiorze lub przelewem.
§6
1. Koszty dostawy określane są w trakcie składania zamówienia i zależą od wagi i wymiarów przesyłki.
2. Koszty wysyłki realizowane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej będą każdorazowo negocjowane z Kupującym.
3. Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie towaru z przyczyn leżących po stronie Kupujące, przykładowo gdy wskazał on nieprawidłowy adres do dostawy.
4. W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, Kupujący ma możliwość żądania dostarczenia produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich produktów po skompletowaniu całego zamówienia. W przypadku wyboru pierwszego wariantu, koszty przesyłki naliczane są osobno dla każdej przesyłki.
§7
1. Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U z 2014 r., poz. 827) Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni kalendarzowych począwszy od dnia odbioru przedmiotu zamówienia.
2. Konsument w związku z odstąpieniem od umowy zobowiązany jest do zwrócenia Sprzedającemu przedmiotu zamówienia w stanie niezmienionym na własny koszt. Zwrot przedmiotu zamówienia powinien nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternaście) dni.
3. Koszt odesłania towaru do Sprzedającego ponosi Kupujący.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą. To co strony sobie świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od daty przesłania oświadczenia
5. Potwierdzenie zamówienia dostarczane jest Kupującemu w formie treści cyfrowych na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w złożonym zamówieniu.
Potwierdzenie zamówienia dostarczone w formie treści cyfrowych służy wyłącznie przekazaniu Kupującemu informacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
§8
1. Administratorem danych osobowych w odniesieniu do osób fizycznych jest Rafał Zawisz, prowadzący działalność pod firmą AD MOTO RAFAŁ ZAWISZ, al. Walentego Roździeńskiego 188B, 40-203 Katowice , Tel. 604 580 907, e-mail biuro@filtracjaoleju.pl . Wszelkie zapytania dotyczące polityki prywatności należy kierować na ww. dane kontaktowe.
2. Administrator dochowuje wszelkich starań, aby realizować postanowienia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
3. Dane osobowe Kupujących będą przetwarzane tylko w niezbędnym zakresie, w szczególności w celu:
– wykonywania łączącej strony umowy, w tym do realizacji usługi ?Newsletter? (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
– wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO
– archiwalnym (dowodowym) będącym realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji w razie prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
– ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego w tym interesu (art. 6 ust. 1 lit. fRODO);
– przekazywania informacji m.in. o zmianie adresu lud siedziby na wskazany adres w oparciu o udzieloną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
4. Dane osobowe Kupujących przetwarzane będą w celu wykonywania łączącej nas umowy o oraz wypełniania ciążącego na nas obowiązku prawnego przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres:
– w którym mogą ujawnić się ewentualne roszczenia związane z wspomnianą wcześniej umową,
-wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (np. wynikającego z przepisów podatkowych).
W każdym przypadku jednakże nie dłużej, iż jest to prawnie i faktycznie uzasadnione.
5. Administrator gromadzi dane osobowe jedynie w niezbędnym zakresie, jaki jest potrzebny do realizacji umowy.
6. Kupujący mają prawo do:
– wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w sytuacji, gdy do przetwarzania doszło na skutek wyrażenia przez nich zgody, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem dokonanego już przetwarzania (przed wycofaniem zgody)
– przenoszenia danych i żądania ich sprostowania
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, a to Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Kupujący uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych stanowi naruszenie przepisów RODO
– żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub ich usunięcia
– dostępu do zgromadzonych danych osobowych do niego należących oraz otrzymania ich kopii
– złożenia sprzeciwu co do przetwarzania danych, jeżeli dane te przetwarzane są w oparciu o uzasadniony interes Administratora bądź w celu marketingu bezpośredniego
7. Realizując powyższe prawa, Kupujący co do zasady nie ponosi kosztów. Jednakże Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości, w przypadku gdy żądanie Kupującego jest oczywiście nadmierne lub nieuzasadnione. Żądania Kupującego będą realizowane w najszybszym możliwym terminie.
8. Dane osobowe Kupujący przekazuje w sposób dobrowolny, ale brak zgody uniemożliwia zawarcie i wykonywanie umowy.
9. Administrator oświadcza, iż nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany ( z uwzględnieniem profilowania), w oparciu o przetwarzane dane osobowe.
§9
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do sklepu internetowego spowodowany czynnikami o charakterze siły wyższej.
2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do sklepu internetowego , które będą spowodowane serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem funkcjonalności sklepu.
§10
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
2. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów, które zostały zawarte przed dniem wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie praw konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także rozporządzenia RODO.
4. Wszelkie spory mogące wyniknąć pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym będącym konsumentem, będą rozstrzygane przez sądy właściwe zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
5. Wszelkie spory mogące wyniknąć pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym , który nie ma statusu konsumenta, będą rozstrzygane przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedającego.
6. Adres Sprzedawcy: AL. Roździeńskiego 188b, 40-203 Katowice
7. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@filtracjaoleju.pl
8. Numer telefonu Sprzedawcy: 604 580 907
9. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 41 1050 1214 1000 0091 3939 1362
10. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
11. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7-15
§11
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).