katalizator

Regeneracja katalizatorów DeNOx – jak wygląda?

W czasach, gdy szczególnie istotne jest dbanie o środowisko i zdrowie, filtry i katalizatory są nieocenionymi elementami. Jednak ich koszty są wciąż dosyć duże, stąd, zamiast kupować nowe, warto sprawdzić możliwość ich regeneracji.

Czym jest NOx?

Postępująca degradacja środowiska następuje między innymi w wyniku zwiększonego stężenia tlenków azotu i pyłów zawieszonych oraz dwutlenku węgla w powietrzu, czego skutkiem jest efekt cieplarniany. Mają one bezpośredni wpływ na zdrowie współczesnego człowieka. Sprzyjają tworzeniu się zwyrodnień narządu oddychania i pogłębiają choroby płuc u osób z ich problemami. W efekcie ludzie cierpią na przewlekłe zapalenia oskrzeli, astmę, chroniczny kaszel, niewydolność płuc oraz ich nowotwór. NOx odnosi się do tlenków azotu, które dostają się do powietrza w wyniku spalania paliw stałych, gazowych i ciekłych. Aby ograniczyć ich emisję, tworzone są katalizatory, których regenerację świadczy profesjonalny serwis olejowy AD MOTO.

Regeneracja katalizatorów

Regeneracja katalizatorów DeNOx jest niczym innym jak odnowieniem tego elementu. Profesjonalne serwisy doprowadzają je do ich pierwotnego stanu, jeśli oczywiście jest to jeszcze możliwe. Sama regeneracja jest o wiele tańsza niż zakup nowej części. Co przy dużych zakładach przekłada się na sporą oszczędność, a i kierowcy znacząco to odczują. Warto jednak mieć na uwadze, aby zlecać ten proces w miarę regularnie, ponieważ od lat nieczyszczony katalizator zwyczajnie może być nie do odzyskania. Natomiast jeśli będziemy o niego dbać, wówczas jego żywotność ulegnie wydłużeniu. Proces jest o wiele tańszy, a do tego wszystko można wykonać na miejscu. To z kolei skraca czas przestoju, a uzyskany efekt to pełna aktywność elementu. Warto zlecić go profesjonalistom, ponieważ zabieg regeneracji musi być przeprowadzony przede wszystkim dokładnie. Element najpierw się wypala w piecu, a kolejno pod ciśnieniem usuwa sadzę. Niekiedy można stosować także odpowiednie środki chemiczne. Rzadziej używa się wody, która może wypłukać metale szlachetne z katalizatora.